الأربعاء، 20 أغسطس 2008

مبروك على صفوت الشريف















شب حريق عصر اليوم بمجلس الشورى المصرى


عندما علمت الخبر حزنت أول الأمر لكنى لم ألبث حتى فرحت ليس فى المبنى ولكن فى الأعضاء


المحترمين الذين لن يجدوا مكانا لهم سوى الشارع لعلهم يشعرون يوما بما يشعر به الشعب المصرى
بماذا أفاد مجلس الشورى الشعب المصرى ؟ بأمثال ممدوح اسماعيل


وكثير من الأعضاء الذين يأكلون ويخربون فى الاقتصاد المصرى لايهمه شعب ولا دولة


فالحكومة سخرت كل أجهزتها الأمنية لكى ينجح أمثال هؤلاء


على ماأظن أنه لايوجد عضو فى هذا المجلس نال ثقة الشعب فثلث الأعضاء يعيـــــنهم السيد الرئيس

وبقية الأعضاء دخلوا المجلس بالتزوير وتشهد بذلك الانتخابات الأخيرة
أهم شئ فى الموضوع إن الحكومة تتعظ مما يحدث فى البلد فالنار لم تعد تحرق فى الشعب فى فقط بل
طالت كل شئ حتى المؤسسات التشريعية وستشتعل النيران قريبا فى الحكومة ذاتها اذا لم ترجع عن
هذا الطريق الخاطئ الذى تمشى به

هناك 15 تعليقًا:

eman alaa eldin يقول...

يااااااااااه
هو دة حالنا خلاص
دلوقتى بقى بدأنا العد التنازلى فى ضياع مصر (اى نعم هى ضاعت بس دلوقتى هضيع اكتر مش عشان الاساتذة اللى مش هيلاقوا مكان لاء عشان كدة كلنا فى الباى باى ) دلوقتى بقى كله واحد الشعب المطحون واللى اكلوها بالساهل
يلا..
من التعليقات اللى جات لى على الايميلى عن الموضوع دة
(ايه اللى بيحصل يا ناس ..مصر بتولع )

( فى القرن الواحد وعشرين ... رأيت وفى مصر بلد التقدم والرخاء الطائرات الهليكوبتر تقوم بملئ جردل من مياه النيل وتعود لتدلقه فى موقع الحريق !!!.. عجب العجاب فى مصر المحروسه)

إخوانى حتى النخاع يقول...

يبقا انت اكيد فى مصر

انا وعلت جداا على المبنى

بس الأعضاء فرحت فيهم ..

يشوفلهوم قهوة بقا فى الميدان يقعدوا فيها

كلهم زى ما قلت تعينات وتزويييير


تشكر يا باشا على الصور والبوست
أخوووووك

Hosam Yahia حسام يحيى يقول...

هيقعدوا فى قهوه على ماالباشا احمد عز يطلع سبوبه من الترميم

اصحى يا نايم يقول...

ماذا عن الوثائق الهامة التى احترقت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

elkenany يقول...

انا من رأيي ان كل عضو محترم يطلع 100 الف جنيه من جيبه مكان للكرسى اللى اتحرق هوه اكيد دفع اكتر من كده علشان ينجح

وبعد لما نجح لم اضعاف اضعاف اللى دفعه
*********************************

وثائق ايه يا عم مبارك؟

احنا دولة شغالة بالبركة لما تفرج

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

انا لله وانا اليه راجعون
فلوسنا ياعالم
حسبي الله ونعم الوكيل

بنت القسام يقول...

كنت كاتبه انا مرة بحث عن ممدوح اسماعيل
وكنت نزلت شتيمه فيه بجد كنت خايفه الاستاذ يدينى زيرو ويسقطينى
ادانى ممتاز ونجمه ههههههههههههه
مدونتك حلوة ومبسوطه اوى انى دخلتها
تحياتى
جيلي كاستر

طالبه الفردوس يقول...

السلام عليكم

بجد انا فرحت مش عارفه ليه يمكن عشان حسيت انه انذار ليهم
عشان يفوقوا شويه
او عشان المكان اللى فيه ناس معظمها مزورين بينتهى
الله اعلم

يــــــــــارب ارحمنا برحمتك

بنت الاسلام يقول...

انا مش قادرة استوعب معلش سر فرحكم

اللي حصل ده كارثة وشيء محزن ومؤسف

احنا بنحاسب كل فرد وشخص علي اخطائه وافعاله

ونعاقبه عليها

انما اعتقد ان الفرح هنا مش موضعه نهائي

تحياتي

مدونة حكومتى ملاك يقول...

السلام عليكم ,
حدث مؤسف بكل المقاييس .
فهل تعتقد ان هؤلاء النواب سيجلسون فى الشارع الى جانب البسطاء بل سيمتصون دماء البسطاءلأجل اعادة البناء ولأجل راحتهم
ولكن مايجب أن يكون الآن هو التحقيق ومعاقبة الجناة
والجناة ليسوا من قاموا بالحريق فلو كان الحريق قضاء وقدر فلابد من معاقبة كل المسئولين عن الأمن فى المبنى والمسئولين عن المطافئ ووزارة الدخلية
وشكرا
عمار صبرى

طلاب من أجل مصر يقول...

انا بقول ..ان مش للدرجة دية احنا معدناش امكانيات ..نلحق حريق في غرفه ونسيبه ينتشر بالشكل ده
انا بقول ان اكيد الموضوع فيه ان

وانامش فرحانه ولا زعلانه

كل زى بعضه

....
دي او مرة ازور مدونتك بس شكلها راائعه ليا زيارت باذن الله اخرى
تحياتى

mthlykaweyy يقول...

انت مضحوك عليك
الاخوان اكتر ناس منافقين انا كنت منهم
ياريت تراجع نفسك تانى

انا من المثليين العرب ساكون صديقك واذورك دائما وانت ايضا سانتظرك زيارتك وتعليقك

لا تتاخر سانتظرك

تحياتى

Hosam Yahia حسام يحيى يقول...

ههههههههههههههههههه
فين بوستاتك الجديده

يابشمهندس

elkenany يقول...

اولا إخواني الكرام آسف علي الانقطاع في الفترة الماضية علشان النت كان فاصل عندي حتي التعليق ده انا كاتبه وانا داخل نت من علي موبايلي
اما بالنسبة للأخ اللي ساب الإخوان ف ده أحسن له

Dua Masatwa يقول...

قد تتعظ الحكومة !!

قد لا تتعظ ..


بس اتذكروا .. كل واحد لازم يجي يومه!!
اون غدا لناظره لقريب